Hoe verzilver ik een kaart?

Het verzilveren van cadeaukaarten gaat via de pinautomaat (via CTAP koppeling) of via online op de computer (via een webterminal).

Je kunt het saldo van een kaart controleren met de saldochecker. Vul hier het 19-cijferige kaartnummer op achterzijde van de pas in. Dit kan weleens van pas komen als de bezoeker of klant zijn saldo vergeten is.

1) Verzilveren op de computer (met webterminal)

 

1. Ga naar de volgende website: https://service2.loyaltyinabox.com/WebTerminal2 

2. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in (geleverd in het welkomstpakket)

3. Vul de 19-cijferige code (achterop de cadeaukaart, beginnend met 6064 3630) in. Je ziet nu het saldo in beeld.

4. Druk op de knop 'Betaal' en toets het af te boeken bedrag in, en druk op OK.

5. De betaling is hiermee afgerond.

6a: Indien het saldo van de cadeaukaart volledig gebruikt is, maar de rekening nog open staat, kan de gast het restant op een andere wijze betalen (PIN - Chip - Creditcard - cash)

6b: Indien de gehele toegang nu betaald is, maar er nog saldo op de cadeaukaart staat, geef dan de kaart terug aan de gast

6c: Indien de kaart geheel gebruikt is en de toegang volledig betaald, kan de kaart weggegooid worden.

 

2) Verzilveren op een pinautomaat

 

Transacties op pinautomaten van cadeaukaarten verlopen via een speciale koppeling in je automaat, genaamd CTAP. Wij zorgen dat hiervoor een koppeling wordt gemaakt vanaf je pinterminal naar CCV (host van deze transacties) en Intersolve (cadeaukaart verwerking). Soms werkt de cadeaukaart niet, en zijn er een aantal stappen te volgen om de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen.

Een normale transactie met een cadeaukaart:

1. toets het af te boeken bedrag in en druk op OK

2. Haal de cadeaukaart door de pinterminal via de magneetstrip

3. De betaling is hiermee afgerond

4a: indien het saldo van de cadeaukaart volledig gebruikt is, maar de rekening nog open staat, kan de gast het restant op een andere wijze betalen (PIN - Chip - Creditcard - cash)

4b: indien de gehele rekening nu betaald is, maar er nog saldo op de cadeaukaart staat, geef dan de kaart terug aan de gast

De betaling lukt niet?

1. is de pas onleesbaar, probeer het eerst nog een keer (eventueel pas oppoetsen)

2. check saldo en geldigheid via www.fashion-giftcard.nl/saldo-checker/, en neem de kaart alsnog in

3. wij kunnen vanuit kantoor de cadeaukaart alsnog handmatig verwerken

4. indien je een webterminal hebt, kun je de kaart op deze manier afwaarderen

5. neem contact op met je pinleverancier om de mogelijke oorzaak van het probleem te achterhalen

6. neem contact met ons op via info@fashion-giftcard.nl of tijdens kantooruren op 085 208 6576, om de betaling van de kaart af te handelen